Queensland Australiaaa! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Francien Verschuuren - WaarBenJij.nu Queensland Australiaaa! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Francien Verschuuren - WaarBenJij.nu

Queensland Australiaaa!

Blijf op de hoogte en volg Francien

17 April 2014 | Australië, Brisbane

Het is bizar lang geleden dat ik wat geschreven heb. Ik ben er achter gekomen dat ik hier niet zo heel goed in ben haha!!

Ondertussen ben ik in Brisbane Australia wat overigens ook alweer mijn laatste week is.

Ik heb enorm genoten van mijn tijd in Kona Hawaii. Het was zo' n toffe ervaring.
Wat een heerlijk eiland is het. Het was niet alleen maar zon, zee en strand, wat misschien de meeste mensen denken.
Ik heb nog nooit van m'n leven zoveel schoongemaakt. Dag in dag uit mocht ik alle badkamers schoonmaken. Wat ik uiteindelijk ook met plezier gedaan heb.
Ik heb echt fantastische mensen leren kennen! Na werktijd was het vaak samen naar het strand of naar een van de cafés. Daylight mind was overduidelijk favoriet voor de meeste mensen. Hier heb ik dan ook aardig wat uurtjes doorgebracht. Je kon buiten op het dakterras zitten met een prachtig uitzich over de oceaan.

Elk weekend gingen we er weer op uit voor een nieuw adventure. Ik ben echt een soort van de natuur gaan houden. Ik denk dat mijn favoriet de waterslide was. Het was een hele klim om daar te komen. We moesten eerst door een prive terein zien te komen. Daarna was er een zieke berg die we mochten beklimmen. Als laatste moesten we nog door een tunnel waar je geen hand voor ogen kon zien en waar het water tot je knieen kwam.
Uiteindelijk kwamen we bij een waterslide aan wat echt freezing koud was, maar erg tof!

Verder heeft m' n vadertje mij twee weekjes opgezocht. Het was erg leuk om alles aan hem te kunnen laten zien en hem aan iedereen voor te stellen. Ik had van te voren een auto gehuurd zodat we meer konden zien. Dat was helaas niet echt een groot success. De remblokken werkte niet. De deur had je zo ongeveer in je handen en na een avond weg te zijn geweest wilde de auto niet meer starten.
We zijn over gegaan op een scootertje. Het was zo heerlijk om langs het water te rijden. We zijn samen een weekendje naar het andere kant van het eiland geweest en we hebben de mooiste stranden gezien. Als je echt naar een mooi strand wilde gaan moest je er wel wat voor over hebben. Ongeveer een wandeling van 30 min. over lava stenen. We hebben een goede tijd gehad saampjes!

Na drie maanden was het zover om afscheid te nemen van het prachtige Hawaii en alle lieve mensen. Aardig wat traantjes gelaten, maar het voelde goed om weer verder te gaan.
Ik heb nog een nachtje in Honolulu doorgebracht. Dat was erg leuk. Honolulu is zo enorm verschillend van de Big Island waar ik verbleef.

Aangekomen in Australie moest ik wel enorm wennen. Het is hier zoveel kleiner. Iedereen kende elkaar al en er was maar een andere Mission Builder(vrijwilliger). In Hawaii waren er meer dan 70. Dat was dus wel een aardig verschil. Ondertussen is er nog een vrouw van 70 bijgekomen. Die ligt gezellig bij ons op de kamer. Een enig mens die maar moeilijk haar mondje kan houden.

Echt super enorm veel van Australie heb ik niet kunnen zien, maar wat ik gezien heb is erg tof! We zijn een dagje naar Gold Coast geweest. Dit is het surfers paradijs! Verder heb ik de typische diertjes van Australie kunnen bewonderen. De stad Brisbane is erg leuk en daar gaan we dan ook regelmatig naar toe.
Dit weekend heb ik een lang weekend vrij. Deze heb ik dan ook volgepland met uitstapjes. Ik ga er een dagje op uit met een vrouwtje. Ik heb haar leren kennen in Hawaii en zij woont toevallig hier vlakbij.

Elke dag zag er voor mij erg verschillend uit. Ik heb voornamelijk in de keuken en in het café gewerkt. Het café is een super leuke ontmoetingsplek voor mensen van de base hier of voor mensen van buitenaf. Elke zondag avond wordt er live gespeeld. Daar word ik erg blij van!

Het is heerlijk om verschillende mensen te ontmoeten van verschillende landen. Ik moet eerlijk toegeven dat het niet altijd even makkelijk is geweest, maar ik voel me nu echt top! Ik ervaar elke keer weer opnieuw dat ik kan vertrouwen op God en dat hij met mij is en van me houdt om wie ik werkelijk ben. Dat voelt zo goed!

Donderdag de 24e ga ik door naar Sydney daar verblijf ik 5 daagjes.
Dinsdag de 29e ga ik door naar Zuid- Afrika. Daar zie ik erg naar uit!
Ik ben klaar voor het volgende avontuur!

• 20 April 2014 - 17:37

Vadertje:

Hoi Francien,

Mooi dat je weer een reisverslag hebt gemaakt, veel mensen vonden dit erg leuk, wel jammer dat ik het niet heb gekregen, maar ff googlen en toch gevonden.
    Goed te lezen dat je het naar het zin hebt, ik hoop dat Zuid afrika je ook zal bevallen, de 1e week wordt zeker en vast leukl.
    Goede tijd in Sydney, we keep in touch, Geniet nog maar even voor je het weet ben je weer thuis.

Je Vader

• 20 April 2014 - 21:50

Jellie De Haan :

Ha Francien!
    Vreemd dat ik je vaders reactie hier ook kan lezen of kun je altijd ieders reactie lezen? Nou anyway, het was voor mij ook al een tijdje geleden dat iets aan je geschreven had, dus dat werd ook tijd. Zo te lezen ben je nog een paar dagen in brisante en reis je daarna weer verder. Heb je er nog een beetje zin in en heb je zin om naar zuid-Afrika te gaan? Je vind het vast fijn om weer eens Nederlands te kunnen praten. Met ons is het goed. Joanne is ook thuis het weekend, dus gezellig. Gistermiddag/avond hebben we met je vader en Marlies gegourmet! Het was heerlijk weer en het was gezellig. Vanochtend hebben we Pasen gevierd in onze kerk, het was een feestelijke dienst en vanmiddag rustig aan gedaan. Morgen gaan je vader en ik nog samen iets ondernemen. Weten nog niet precies wat maar eigenlijk maakt dat ook niet zoveel uit. Samen zijn is al goed